Munkára felkészítés

A munkára felkészítés szintén a drámapedagógia eszközeivel történik. A műhely munkák során szituációs játékokon keresztül, a fantázia segítségével elevenednek meg valós helyzetek. Ezeknek a helyzeteknek a megélése segíti rögzülni a viselkedésmintákat, probléma megoldásokat, melyekkel a mindennapokban találkozhatnak a sérült emberek.
A nyílt munkaerőpiacon elhelyezkedni vágyó ellátottjaink részére minden segítséget megadunk. A kiscsoportos formában történő munkára felkészítő foglalkozást drámapedagógus vezeti.
A csoportok kidolgozott tematika szerint haladnak, melyek többek között az alábbi témákat érintik: viselkedésminták, illemszabályok, munkahelyi hierarchiák, munkahelyi konfliktuskezelés, kommunikáció, ügyintézés, munkahellyel szembeni elvárásaim, megjelenés, a kritika, felelősség és felelősségvállalás, jogok és kötelességek.
A foglalkozások célja, hogy ellátottjaink megismerjék a munkahelyi elvárásokat, elsajátítsák a helyes viselkedést és kommunikációt, tisztába kerüljenek jogaikkal, kötelességeikkel.
A foglalkozások várható eredményeként könnyebbé válik társadalmi beilleszkedésük, kommunikációjuk, térbeli tájékozódásuk fejlődik, reális énképük kialakul. Megismerik azt az utat, amely hozzásegíti őket az önállóvá váláshoz, egy számukra megfelelő munkahely megtalálásához, a társadalomba való beilleszkedéshez.
Drámapedagógia - Érett felnőttként a munka világában
Ki vagyok én?
Énkép és ahogyan mások látnak
Érzelmek kifejezése
Vágyak, álmok
Megvalósítható világom – A realitás talaján
Elfogadás
Egyén és társadalom
Helyem a társadalomban
Esélyegyenlőség
Lehetőségeim
Helyem a családban
Egyedül és együtt
Feladatmegosztás családon belül
Mitől érzem jól magam a családban?
Családot szeretnék
Baráti kapcsolatok
Mi a barátság?
Hogyan választok barátot?
Külső-belső tulajdonságok
Értékrend
Párkapcsolatok
Mi a szerelem?
Döntések és választások
Szexualitás, intimitás megteremtése
Gyermekvállalás
Férfiak és nők a munka világában
Viselkedésminták
Illemszabályok
Munkahelyi hierarchiák
Munkahelyi konfliktus kezelés
Kommunikáció
Nonverbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
Ügyintézések (pl. telefon, hivatal, üzletek)
Írásbeli kommunikáció (levelezés, önéletrajz)
A munka, a munkahely és én...
Mi motviál engem?
Munkahellyel szembeni elvárásaim
Munkaadói elvárások
Öntudatos fellépés
Munkakeresőben
Külső megjelenés
Magabiztos vagyok! Gesztusnyelv, testbeszéd
Verbális kommunikáció
Viselkedés
Konfliktuskezelés
A konfliktusok okai
A konfliktus helyes és helytelen kezelése
A kritika
Megoldásminták
Felelősség, felelősségvállalás
Felnőttem
Felelős vagyok magamért
Felelős vagyok másokért
Megbízható vagyok...
Jogaim, kötelességeim
A jogkövető magatartás
Munkahelyi panaszok, kihez forduljunk?
Elvárások az élet különböző területein
Társadalmi szerepvállalás
A foglalkozások várható eredménye:
- szociális és kommunikációs képességek javulnak,
- konfliktuskezelésük fejlődik,
- reakcióképességük fejlődik,
- problémamegoldó képességük javul,
- figyelmük tartósabbá válik,
- koncentráló képességük erősödik,
- társas kapcsolatok minősége pozitívan változik,
- szókincsük, beszédbátorságuk fejlődik,
- kreativitásuk fejlődik,
- gazdagodik a fantázia világuk,
- logikus és praktikus gondolkodásuk fejlődik,
- reális énképük kialakul,
- önismeretük megalapozódik,
- reális vágyak, tervek szövődnek,
- reális jövőkép kialakul,
- magabiztossá válnak a mindennapokban,
- ügyeik intézésében önállóbbá válnak,
- a drámajátékok segítik a közösség formálódását, a csapatépítést.